God Assistans förstärker ägarteamet genom nytt partnerskap med Sekoya
Vi är glada att kunna meddela att God Assistans från och med den 4 december har ingått ett partnerskap med investeringsbolaget Sekoya. Detta partnerskap är ett viktigt steg för vår långsiktiga utveckling och kommer att ge oss nya möjligheter att förbättra våra tjänster. Här berättar vi om vad detta innebär för oss, våra medarbetare, våra kunder och deras anhöriga.
Vilka är Sekoya och vad innebär partnerskapet för God Assistans?
Sekoya är ett engagerat och nytänkande investeringsbolag som har ett starkt samhällsengagemang. De delar vår vision om att skapa livskvalitet för våra kunder genom kundstyrd assistans som gör skillnad på riktigt. Sekoya är engagerade i att stötta företag som gör verklig skillnad i människors liv.
Genom partnerskapet får vi på God Assistans en större ekonomisk trygghet och tillgång till nya resurser som gör det möjligt för oss att förverkliga fler av våra idéer och utveckla våra tjänster.
”De senaste åren har vi sett ett behov av en partner som kan komma in och bidra med resurser, kompetens och driv till ägarteamet. Det har varit otroligt viktigt för oss att hitta en partner som delar våra värderingar och som vill bygga vidare på det vi har skapat. När vi kom i kontakt med Sekoya förstod vi snabbt att vi hade hittat rätt. Vi märkte att det här är människor som verkligen tror på det vi gör, som har något att bidra med och som faktiskt bryr sig om att göra skillnad för kunden. Att vi nu är i mål känns väldigt bra.”
– Mikael Nordmark, grundare av God Assistans
Vad betyder detta för våra kunder och deras anhöriga?
Det kommer inte att ske några förändringar för dig som har assistans från oss. Alla kunder behåller sina kontaktpersoner och våra medarbetare kommer att fortsätta i samma roll.
För våra kunder och deras anhöriga innebär partnerskapet att vi kan växa samtidigt som vi fortsätter att erbjuda riktigt bra assistans där hjärta och kvalitet gör skillnad på riktigt. Med fler ägare i teamet kommer vi att få ökad stabilitet och bättre förutsättningar för att utveckla våra tjänster. På det sättet säkerställer vi att vi kommer att kunna möta våra kunders behov och förväntningar även i framtiden.
Vad betyder det för våra medarbetare?
För våra medarbetare innebär partnerskapet ingen förändring i det dagliga arbetet eller i arbetsvillkoren. Sekoya kommer in och förstärker vårt ägarteam där alla nuvarande ägare också kommer att vara kvar. Alla chefer kommer att fortsätta i samma roller och ansvarsområden, och våra medarbetare kommer ha samma möjlighet att påverka viktiga beslut som rör dem och deras kunder.
Vi fortsätter att driva verksamheten med samma människor, engagemang, värderingar och fokus som tidigare.
Hur påverkar detta God Assistans långsiktiga mål?
Partnerskapet ger oss en stabilare grund att stå på, vilket gör att vi kan fokusera ännu mer på att förbättra och utveckla våra tjänster. Med Sekoyas stöd kan vi förverkliga fler av våra idéer, vilket kommer att skapa nya möjligheter för våra kunder och medarbetare.
Vi ser fram emot denna nya fas i God Assistans utveckling och är glada att kunna dela detta spännande steg med er alla. Tillsammans med Sekoya ser vi stora möjligheter att bygga vidare på det viktiga arbete vi gör idag och fortsätta skapa livskvalitet för våra kunder.
Har du frågor så hör gärna av dig till info@godassistans.se eller till din kontaktperson.