Kundansvariga

De kundansvariga är våra eldsjälar som varje dag har kontakt med kunderna, samordnare på kommunen, försäkringskassan, anhöriga och assistenterna. Som spindeln i nätet drar de i alla trådar för att arbetet och vardagen ska flyta på så smidigt som möjligt.

Stina Wikström

Kundansvarig

Skellefteå

Stina har lång erfarenhet inom personlig assistans då hon innan hon kom till God Assistans har arbetat som personlig assistent, ekonomiadministratör och verksamhetschef på ett av de största assistansbolagen. Hos oss tillför hon bland många saker ordning och reda samt att hon är väldigt mån om sina kunder och medarbetare. Stina vill att alla ska må bra och trivas med tillvaron och utgår från vårt kontor i Skellefteå.

Anders Öberg

Kundansvarig / Verksamhetsutvecklare

Norr-/Västerbotten

Anders har lång erfarenhet inom personlig assistans och har hela Norr- och Västerbotten som arbetsplats. Innan han började på God Assistans arbetade han på ett av de större assistansbolagen som affärsutvecklare. Anders tillför mycket med sin trygga och lugna personlighet samt sin kompetens inom assistans.

Malin Ericson

Kundansvarig

Umeå

Malin har tidigare arbetat som personlig assistent och arbetsledare i flera år och utgår från vårt kontor i Umeå. Hon kommer närmast från ett annat assistansbolag där hon arbetade som uppdragschef i 5 år. Malin tycker det är fantastiskt roligt och givande att kunna göra skillnad för människor med olika behov. Att få jobba nära assistenterna är också något som är väldigt givande. Malin tycker att hon har världens bästa jobb.

Anne Wuolo Ekepil

Kundansvarig

Luleå

Anne har lång erfarenhet av arbete som ledare inom personlig assistans, stöd och omsorg samt äldreomsorgen inom både kommunal och privat regi. Hon kommer närmast från ett arbete som verksamhetschef hos ett av de största assistansbolagen. Anne har hela sitt yrkesverksamma liv arbetat inom vård och omsorg b la som personlig assistent. I sitt arbete som kundansvarig känner hon att hon får möjligheten att ge det lilla extra som kan göra skillnad för en annan människa. Hon utgår från både Piteå och Luleå.

Madelene Öberg

Kundansvarig

Luleå

Madelene har tidigare arbetat som personlig assistent och arbetsledare hos God Assistans i Norr och utgår från vårt kontor i Luleå. Madelene har under större delen av sitt yrkesverksamma liv på ett eller annat sätt arbetat med människor och har alltid trivts otroligt bra med detta, vilket var den främsta orsaken till att hon sökte sig till assistansyrket för drygt 10 år sedan. Madelene brinner för att skapa rätt förutsättningar för både kunden och medarbetaren och lyssna till behoven som finns och göra skillnad.

Ammi Rönn

Kundansvarig

Sundsvall

Ammi har lång erfarenhet inom personlig assistans och utgår från vårt kontor i Sundsvall. Hon arbetade tidigare på ett större assistansbolag där hon hade en rad olika roller varav senast som verksamhetschef inom personlig assistans. Innan dess arbetade hon inom vård och omsorg med fokus på funktionsnedsättning. Ammi brinner för att få arbeta med människor och få känna att hon kan göra skillnad.

Ulrika Richnau

Kundansvarig

Sundsvall

Ulrika har hela sitt yrkesliv arbetat inom vård och omsorg samt psykiatrin och utgår från vårt kontor i Sundsvall. Hon har även en egen erfarenhet och förståelse som anhörig till någon som har behov av personlig assistans. Hennes pappa blev beviljad assistans efter en dykolycka för drygt 20 år sedan. De senaste tio åren har hon arbetat som verksamhetschef inom personlig assistans på ett större assistansbolag innan hon kom till God Assistans.

Tanja Malmqvist

Kundansvarig

Göteborg

Tanja är kundansvarig i Göteborg och har i sitt yrkesverksamma liv spenderat största delen inom personlig assistans, både den kommunala och privata sektorn. Hon har ca 17 års erfarenhet av just assistans. Är medicintekniskt utbildad men har aldrig praktiserat den professionen. Hon kommer senast från en av marknadens största privata aktör gällande personlig assistans.

Emma Hammar

Kundansvarig

Solna

Emma utgår från vårt kontor i Solna och har en lång erfarenhet av personlig assistans, både som yrkesverksam och privat, då hennes pappa levde med dubbel assistans dygnet runt i två år. Emma har därför den där lilla extra förståelsen och kunskapen om hur det är att leva med personlig assistans. Med sin inställning att den bästa assistansen drivs med hjärtat, sin härliga humor och viljan att alltid göra sitt bästa är Emma en mycket viktig pusselbit i vårt team.

Petra Lindström (föräldraledig)

Kundansvarig

Solna

Petra är beteendevetare i grunden och har dessutom lång erfarenhet som personlig assistent och arbetsledare. Hon är en person med starkt driv och positiv energi samt grundare av tillgänglighets-appen Fritt Fram. Petra utgår från vårt kontor i Solna.

Matilda Bertlin

Kundansvarig

Solna

Matilda utgår från vårt kontor i Solna och har lång erfarenhet inom vård & omsorg där hon har arbetat både med den praktiska och administrativa biten. ”Jag vill känna att jag gör någonting bra för andra människor varje dag” När Matilda inte arbetar på God Assistans springer hon gärna, både med sig själv som sällskap eller som medlöpare till folk som behöver extra stöd och hjälp.

Anneli Nordström Lundqvist

Kundansvarig

Solna

Anneli är en av våra allra mest erfarna medarbetare inom personlig assistans och utgår från vårt kontor i Solna. Anneli har under många år arbetat på olika nyckelpositioner inom assistans. Hon var bl.a. med och byggde upp ett assistansbolag som idag tillhör ett av landets största. Anneli har en djup kunskap och förståelse för ”hantverket” assistans och brinner för att hjälpa människor samt ge det lilla ”extra” i allt hon gör.

Karolina Malek

Kundansvarig

Solna

Karolina Malek har arbetat som personlig assistent och som arbetsledare i flera år. Hon har en god förståelse för personlig assistans och vet vad som krävs för att en assistans ska fungera smidigt. Karolina är serviceinriktad och drivs av viljan att skapa goda arbetsvillkor för assistenterna och en väl fungerande vardag för kunderna. ”Att få jobba på God Assistans ger mig möjlighet att utvecklas samtidigt som jag, i min roll som Kundansvarig, verkligen kan göra skillnad och bidra till trygghet för våra kunder”.

Veronika Nossbring

Kundansvarig

Norrköping

I 25 år har Veronika arbetat inom äldreomsorg, daglig verksamhet och på LSS-boenden i Norrköpings kommun . Hon har varit med och startat upp två boenden för unga vuxna och efter det arbetade hon tre år som samordnare inom personlig assistans. Nu senast kommer hon från ett större assistansbolag där hon arbetat som verksamhetschef i 5 år. Veronika utgår från vårt kontor i Norrköping.

Wonsa Choi

Kundansvarig

Norrköping

Wonsa har lång erfarenhet inom personlig assistans och utgår från vårt kontor i Norrköping. Wonsa började arbeta som personlig assistent i kommunal regi och har de senaste åren arbetat med samordning, löneadministration och även som verksamhetschef på ett av landets större assistansbolag.

Zew Viktor Jarlhammar

Kundansvarig

Solna

Zew har arbetat som assistent de senaste åren och har en mycket bra bild av vad som utgör en god assistans. Han anser att assistansyrket är otroligt viktigt för att man gör skillnad. På riktigt. “- Här sätts människan i första rum och jag är otroligt stolt att få vara en del av ett företag som delar mina grundvärderingar för att människor ska få möjligheten att leva ett fullvärdigt liv.” Med ett stort hjärta och med erfarenhet av människor och service i hela sitt yrkesverksamma liv kommer Zew bli ett bra tillskott.

Sylvia Wallin Holmqvist

Kundansvarig

Malmö

Sylvia utgår från vårt kontor i Malmö. Innan hon kom till God Assistans arbetade hon på ett större assistansbolag som kundansvarig under fyra års tid och hon har även arbetat som personlig assistent under sin studietid.

Johanna Andersson

Kundansvarig

Oskarshamn

Johanna utgår från vårt kontor i Oskarshamn. Innan hon kom till God Assistans så har hon arbetat som kundansvarig hos andra assistansanordnare både i kommunal och privat regi. Johanna har även varit verksam inom Socialtjänsten som handläggare där hon mött människor med olika funktionsvariationer sedan 2005.

Nicole Areskoug

Kundansvarig (föräldraledig)

Malmö

Nicole är utbildad personalvetare och har lång erfarenhet inom HR och främst rekrytering. Hon har tidigare arbetat som rekryteringsspecialist på ett av de största assistansbolagen och kommer nu senast från ett rekryteringsbolag.

Kim Hedlund

Kundansvarig

Malmö

Kim har arbetat med vård och omsorg i 15 år varav 8 som personlig assistent. Hon studerar just nu socialpedagogiskt arbete inom funktionshinderområdet parallellt med arbetet. Det Kim gillar med God Assistans är omtanken för kunderna och allas lika värde. Kim delar gärna med sig av sina erfarenheter inom omsorg och hon trivs i det härliga samarbetet med kunderna och kollegorna. Kim bor i Hörby med sin sambo, två barn och en katt. På fritiden umgås hon med familj och vänner eller träna, när tiden ges.

Max Richardsson

Administratör

Umeå

Max är vår administratör i Norr och har ett skratt som lätt smittar av sig och har en humor som går högt i tak. Han utgår från vårt kontor i Umeå. Max har tidigare ett par års erfarenhet inom assistans, men har också genom sin egen sjukdom fått en större förståelse och ett bredare perspektiv i livet. På fritiden ligger familj, vänner och träning nära hjärtat.

Anders Huss

Verksamhetschef

Karlstad

Anders är verksamhetschef och ansvarig för vårt nystartade kontor i Karlstad som öppnat nu i januari. Han har arbetat inom assistans sedan 2005 då han började som personlig assistent i Karlstad. Sedan 2006 har han arbetat med själva organisationen kring assistans i både större och mindre företag inom personlig assistans och i en rad olika roller.

Pernilla Einarsen

Kundansvarig

Västerås

Pernilla har jobbat inom personlig assistans sedan 2008. Hon har haft olika roller, både inom marknad och utveckling och som verksamhetschef. Innan hon började på God Assistans var hon personlig assistent åt en nära anhörig under två år. Pernilla utgår från Västerås.