Den 4 augusti började två nya medarbetare på God Assistans! Vi tänkte här presentera dem lite närmare. Först: Ylva Kuylenstierna. Ylva kommer arbeta som kundansvarig och även med administration och ekonomi på kontoret i Täby. Här berättar hon lite mer om sig själv och sin bakgrund:
”Jag heter Ylva Kuylenstierna och har nu börjat arbeta som kundansvarig på God Assistans. Jag är utbildad socionom, med inriktning mot äldre och funktionshindrade och tog examen 2010. Tidigare har jag arbetat som LSS-handläggare i norra Stockholm, där mitt arbete främst gått ut på att utreda behov av stöd till personer med olika funktionsnedsättningar.
Jag har även arbetat inom hemtjänst och som kontaktperson och avlösare till barn och ungdomar med olika typer av funktionshinder. Jag känner mig jätteglad över att få börja arbeta på God Assistans! Framförallt då personlig assistans är ett område som ligger mig varmt om hjärtat och där man får möjlighet att göra skillnad. Därför känns det som rätt steg att gå vidare till ett företag där det finns möjlighet att träffa och hjälpa andra.”